sobota, 24 lutego, 2024
gry bez prądu

raport bitewny Anno Domini 1666 – 3 sierpnia 2021

Drugi raport bitewny stworzony przeze mnie na podstawie rozgrywki w Anno Domini 1666 w dniu 3 sierpnia 2021.

To kolejna gra z Michałem, jednak pierwsza z kompletnym raportem z którego kształtu jestem bardzo zadowolony. Nie powiem, trochę notatek wykonałem (ale brzydko piszę 😉 . Wybór stron i niektórych postaci nie był przypadkowy – chcieliśmy w praktyce sprawdzić alchemię i czary, które dotychczas pomijaliśmy… 

Scenariusz:

Hieny Cmentarne

Niedawno został schwytany i powieszony drobny przestępca. Okazuje się jednak, że miał gdzieś przy sobie ważną mapę. Trzeba znaleźć i rozkopać jego grób. Problem jest taki, że nie wiadomo, który to. Ostatnimi czasy w Wiedniu wiesza się kogoś prawie codziennie.

Strony konfliktu:

Wspólną decyzją grających padło na 4 bohaterów oraz 4 postacie pospolite po obu stronach konfliktu.

Zakon Złamanego Krzyża (czerwoni):
  • Zygfryd
  • Johann Freischutz
  • Klaus von Cronberg – startujący z pięcioma miksturami alchemicznymi
  • Wilkołak Valerius (najemnik)
  • Knecht (K1)
  • Knecht (K2)
  • Knecht (K3)
  • Zbrojny (pistolet)
Wysłannicy Wielkiej Porty (niebiescy):
  • Ibrahim
  • Bajuk Ahmed Aga
  • Esmeralda
  • Sinan Solak Subaszy
  • Janczar (J1)
  • Janczar (J2)
  • Janczar (J3)
  • Urwis

Rozgrywka

Rozstawienie przed walką

Scenariusz nie daje zbyt wielkiego pola do popisu przy rozstawianiu, każąc obu bandom pojawić się na przeciwległych skrajach mapy.

Zakon w pierwszym rzędzie wystawił swoich bohaterów oraz Wilkołaka, w drugim rzędzie trzymając Knechtów oraz Zbrojnego.

Wysoka Porta postawiła na różnorodność bohaterów i postaci pospolitych w obu rzędach startowych.

16 znaczników straży oczekiwało na odrzucenie…

Anno Domini 1666 (3 sierpnia 2021): przed startem
Starcie
Tura I

Poszukiwanie mapy z opcjonalną walką pomiędzy bandami rozpoczęło się od…. zmagań sportowych!

Pierwszy Janczar (J1) przebiegł 5 pól, później do przodu wyrwał się Wilkołak pokonując 6 pól.

Wkrótce do konkurencji biegowych dołączyła Esmeralda (6 PR), Zygfryd (6 PR), kolejny Janczar (J2) pokonał 6 pól, Johann Freischutz, który w 6 punktach ruchu (PR) dotarł do pierwszego potencjalnego grobu przestępcy z mapą.

A do biegających dołączyli Sinan Solak Subaszy (5 PR), pierwszy z Knechtów (K1) pokonujący 5 pól, trzeci Janczar (J3) przebiegający 6 pól.

Z konkurencji sportowych wyłamał się Klaus von Cronberg, który jako kuternoga nie może biegać – ale 4 pola pokonał czy też raczej przekuśtykał.

Po tej krótkiej przerwie na spacer, do biegu wystartowali: Ibrahim (6PR), kolejny Knecht (K2) – 5 PR, Urwis (6 PR), Zbrojny (6 PR), Bajuk Ahmed Aga (6 PR) oraz trzeci Knecht (K3) który przebył 5 pól.

Anno Domini 1666 (3 sierpnia 2021): stan po pierwszej turze 🙂
Tura II

Igrzyska Olimpijskie Wiedeń 1666 w drugiej turze były kontynuowane! Przynajmniej przez niektórych, w kolejności:

Esmeralda – 6 PR

Knecht (K1) – 6 PR

Bajuk Ahmed Aga – 6 PR

Knecht (K2) – 6 PR

Janczar (J1) – 6 PR

Wilkołak – 5 PR

Z tłumu biegaczy wyłamał się Janczar (J3), który dotarł do najbliższego swojej bandy grobu na rogu ruin.

Kolejny ruch wykonał Zygrfryd, przebiegając 6 pól. Ostatni Janczar (J2) zrobił dwa kroki i próbował oddać szybki strzał do Knechta (K2), ale strzelił jedynie Allahowi w okno…

Johann Freischutz rozpoczął kopanie grobu, jednak nie był to poszukiwany przez Zakon przestępca…

Ibrahim rozpoczął magiczne mambo-jambo o nazwie Murmur i wykonał jeden krok.

Knecht (K3) przebiegł 5 PR

Sinan Solak Subaszy pokonał dwa pola stając przed Janczarem (J2) i strzelił do Knechta z łuku (K2) – zadając mu w sumie 3 obrażenia.

Dalej Zbrojny ruszył biegiem o 6 PR, a Urwis zaskoczony został czerwonym Jokerem co dało mu najdłuższy dystans w zawodach biegowych tego dnia – 7 PR!

Klaus tradycyjnie kuśtykał o 4 PR.

W fazie słów Ibrahim zakończył swoje czarnoksięskie sztuczki wyrzucając w pobliżu Zygfryda, Wilkołaka i Zbrojnego Murmur czyli duchy wywołujące Strach, czym zakończył turę.

Tura III

Esmeralda rozpoczęła także trzecią turę, dochodząc do potencjalnego grobu pośrodku ruin.

Knecht (K2) złożył się do strzału i trafił Sinan Solak Subaszę zadając mu trzy obrażenia.

Sinan Solak Subasza odwzajemnił się tym samym i Knecht (K2) po otrzymaniu 5 obrażeń padł trupem…

Zygfryd złożył się do strzału w stronę Janczara (J1) stojącego obok Bajuka Ahmeda. Triumf zapewnił mu 8 obrażeń, których Janczar (J1) nie przetrwał. Liczba zabitych została zbilansowana.

Ibrahim ponownie sięgnął do księgi czarów i tym razem rzucił Ipos na Bajuka Ahmeda.

Z kolei Klaus von Cronberg chciał powróżyć, jednak nie udało się mu to zupełnie.

Janczar (J2) postanowił przeładować swoją broń, a Knecht (K3) przebiegł 6 pól.

I niczym grom z jasnego nieba nastąpił przełom: Janczar (J3) wykopał właściwe zwłoki!

Wtedy też Wilkołak ruszył biegiem (6 PR) i wpadł w zwarcie z Bajukiem Ahmedem.

Urwis także podbiegł kolejne 6 PR.

Johann Freischutz z kolei zaczął planować użycie swoich wyjątkowych kul – Freikugeln – co wymagało znalezienie celu. Po szybkich szacunkach ruszył biegiem wzdłuż południowej ściany ruin pokonując 6 pól, a po nim do biegu ruszyli zarówno ostatni Knecht (K1) – 7 PR oraz Zbrojny (6 PR).

Anno Domini 1666 (3 sierpnia 2021): tuż przed walką wręcz między Wilkołakiem a Bajukiem Ahmedem (tura 3)

Pozostało stoczyć pojedynek między Wilkołakiem a Bajukiem Ahmedem. Mimo odwagi Valeriusa, został on pokonany, a podczas walki Bajuk Ahmed wyciągnął zakupione przed rozgrywką wilcze ziele, co zwiększyło obrażenia Wilkołaka do 7 punktów i powaliło go na ziemię…

Tura IV

Początek czwartej tury to Ibrahim ponownie rozpoczynający czarnoksięstwo – ponownie czar Ipos zaczął się kształtować, lecz nie dał rady dokończyć „za jednym zamachem”.

Zbrojny strzelił trafiając Bajuka Ahmeda i zadając mu 2 obrażenia.

Sinan Solak Subasza wypalił do Knechta (K3) i 4 punkty życia mu zabrał.

Johann Freischutz wyszedł zza węgła (2 PR) i wypalił z Freikugeln do Sinana Solaka Subaszy zadając mu 4 punkty obrażeń.

Janczarowi (J3) ponownie się poszczęściło w tali zdarzeń, bowiem odnalazł mapę i zrobił dwa kroki w stronę krawędzi startowej.

Knecht (K3) postanowił dobić Sinana Solaka Subaszę oddając strzał mierzony z kuszy. Bezpośrednie trafienie, 2 punkty obrażeń i wysłannik Wysokiej Porty opuścił świat doczesny, jednocześnie będąc przyczyną odrzucenia ostatniego żetonu straży i kończąc tym samym rozgrywkę…

Krajobraz po bitwie wyglądał następująco:

Anno Domini 1666 (3 sierpnia 2021): koniec gry…

Wyniki

Wysłannicy Wielkiej Porty (niebiescy):

1 PZ za zabitego Knechta (K2)

2 PZ za posiadanie mapy

Zakon Złamanego Krzyża (czerwoni):

1 PZ za zabitego Janczara (J1)

2 PZ za zabitego Sinana Solaka Subaszę

 

Wysłannicy Wielkiej Porty 2 : 2 Zakon Złamanego Krzyża

W przypadku remisu w zasadach scenariusza jest, że zwycięża banda posiadająca mapę, tak więc w tym wypadku niesamowici szczęściarze z Wysokiej Porty cieszą się wygraną.